postheadericon Skutki stresu

Stres jest nieodłącznym elementem życia. Niemniej jednak, może on prowadzić do poważnych, niekorzystnych zmian w naszym codziennym funkcjonowaniu. Negatywne skutki stresu mogą doprowadzić do załamania psychicznego, zupełnie rozstrajając nasz ład. Dlatego też warto nauczyć się opanowywać to uczucie tak, żeby nie przejmowało ono nad nami kontroli. Odpowiednio szybkie uspokojenie swojego organizmu sprawia, że nie tracimy głowy, kierując się zdrowym rozsądkiem a nie emocjami. Jest to tak istotne, ponieważ decyzje podejmowane pod wpływem stresu nie zawsze są trafione. Ponadto, zbyt długo odczuwany stres może być dla nas wyjątkowo męczący. Rozregulowuje on procesy zachodzące wewnątrz ciała, zaburza jego homeostazę, przyczynia się do wielu dolegliwości.

Przewlekłe stany stresowe mogą przyczyniać się do rozwoju chorób o charakterze typowo somatycznym takich, jak cukrzyca, nadciśnienie, zmniejszona gęstość kości. Dodatkowo, długotrwały wysoki poziom ciśnienia osłabia serca, a czasem może prowadzić do arytmii. Widoczne są również objawy takie, jak drenie rąk i inne tiki nerwowe, bóle głowy, duszności w trakcie ataków paniki, kłucie w klatce piersiowej. Stres wielokrotnie doprowadza też do bezsenności. Przy krótkotrwałych symptomach w organizmie wytwarzana jest adrenalina i noradrenalina, które stymulują organizm do działania, lecz jeśli trwa to dłużej, to nasze ciało przestaje prawidłowo pracować, co sprzyja występowaniu coraz poważniejszych dolegliwości. Oprócz tego, negatywne skutki stresu to zaburzenia psychiczne, które mogą doprowadzić do silnych nerwic, stanów depresyjnych obfitujących w myśli samobójcze. Osoba, która jest poddana zbyt silnemu stresowi może popaść w stan apatii, zamknąć się na otoczenie, izolować się od świata, utracić dotychczasowe zainteresowania i stracić ogólną chęć do życia.

Ze względu na fakt, że stres może mieć tak niekorzystne skutki dla naszego organizmu, konieczne jest zwalczanie go. W chwili, w której zauważamy, że nie pobudza nas on, nie mobilizuje, za to stanowi rosnący problem, powinniśmy pomyśleć o tym, jakie metody jego niwelacji będą dla nas najlepsze. Możemy wybrać kurację farmakologiczną, którą najlepiej jest łączyć z psychoterapią bądź tez początkowo starać się samodzielnie podołać walce ze stresem poprzez stosowanie różnorodnych metod relaksacyjnych. Jeżeli nie znamy ich, możemy ich poszukać w sieci. Pod hasłem „walka ze stresem” znajdziemy rozmaite pomysły na redukcję tego nieprzyjemnego uczucia. Przy okazji, dowiemy się, jak poważne mogą być efekty lekceważenia permanentnego stresu. Rezultaty zaniedbań w tej kwestii poznamy szukając informacji pod frazą stres skutki.

Wrzesień 2017
P W Ś C P S N
     
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Polecamy