postheadericon Walka ze stresem

Każdy z nas przeżywa sytuacje, które pełne są stresu. Czasem utrzymuje się on przez dłuższy czas, innym razem jest krótkotrwały. Może zachęcać nas do działania bądź też kompletnie pozbawiać chęci do podejmowania jakichkolwiek kroków. Ci, którzy są bezustannie narażeni na destrukcyjne działanie stresu bądź też ci, którzy cechują się szczególnie wysoką podatnością na jego działanie, powinni dowiedzieć się, jak radzić sobie ze stresem, by nie przejął on kontroli nad ich życiem. Wbrew pozorom, unikanie sytuacji stresowych wcale nie jest dobrym rozwiązaniem. Nigdy nie uda nam się całkowicie od nich uciec, dlatego znacznie lepszym sposobem na poradzenie sobie ze stresem jest podjęcie próby jego zrozumienia i zaakceptowania. Przede wszystkim, trzeba umieć go racjonalizować, jeżeli jest bezpodstawny lub też minimalizować, jeśli mamy rzeczywiste powody do jego odczuwania.

Ważne jest, aby walka ze stresem była rozważna. Wymaga ona od nas kierowania się zdrowym rozsądkiem, a nie emocjami. Mając dużo pracy, powinniśmy uspokoić się i odpowiednio rozdzielić obowiązki tak, by wszystkie udało nam się ze sobą pogodzić, realizując każdy z nich po kolei. Widząc, że nie podołamy im, musimy odpowiedzialnie zrezygnować z tych, które są ponad moje siły. W sytuacjach, gdy czujemy stres nie wiedząc, jak się zachować, należy przemyśleć wszelkie opcje i wybrać tę, która naszym zdaniem będzie najbardziej adekwatna. Niezwykle istotne jest to, by w ramach zwalczania stresu poznać metody ukojenia nerwów. Głębokie oddechy, odwracanie myśli to jedne z lepszych sposobów na opanowanie reakcji organizmu i rozsądne przemyślenie sprawy. Jeżeli będziemy kontrolowali psychikę, istnieje większa szansa na to, że spokojne będzie też nasze ciało i wyeliminujemy drżenie rąk, mdłości, bóle głowy czy duszności. Jeżeli jednak nasze sposoby nie są wystarczające, powinniśmy dodatkowo sięgnąć po ziołowe preparaty uspokajające. W trudniejszych sytuacjach, wyjściem pozostaje wizyta u psychologa i zażywania przepisanych przez niego leków bądź też podjęcie psychoterapii.

Oprócz tego, możemy także pokonać stres poprzez wyzbycie się negatywnej energii. Aktywność fizyczna jest jedną z najlepszych metod na przemienienie złych emocji w przypływ pozytywnych odczuć. Nic dziwnego, że wiele osób piastujących ważne stanowiska po pracy decyduje się na uprawianie sportów ekstremalnych, udaje się na salę gimnastyczną, do siłowni lub na basen. Silne zmęczenie ciała pozwala nam zapomnieć o negatywnych doznaniach, sprawia, że skupiamy swoje myśli na wysiłku. Podczas walki ze stresem sprawdzają się również sporty zespołowe i różnego rodzaju gry, podczas których odczuwane są silne emocje. Doza niepewności, wygrana, przegrana nie rzutująca jednak na całe życie powodują, że możemy oddać się uczuciom zupełnie innym niż te, które stały się źródłem stresu.

Listopad 2017
P W Ś C P S N
     
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
Polecamy